کد خبر 1182522
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: این چند جمله در بیانات امروز رهبر انقلاب، یک دنیا حرف حساب در متن خود دارد:

"سیاست های نظام جمهوری اسلامی در باب برجام را مطلقا گفتیم. من می خواهم امروز فقط همین یک کلمه را بگویم. ما حرف و وعده خوب، خیلی شنیدیم که در عمل، آن حرف ها و وعده‌ها نقض شده و ضدش عمل شد.

حرف فایده ندارد. وعده فایده ندارد. این دفعه، فقط عمل، ‌عمل! عمل از طرف مقابل ببینیم، ما هم عمل خواهیم کرد. با حرف و وعده و این که ما این کار را خواهیم کرد، ما آن کار را خواهیم کرد، جمهوری اسلامی، این دفعه قانع نخواهد نشد. مثل گذشته نخواهد بود".

این موضع روشن، پاسخ همه فریبکاری ها، واسطه تراشی ها و احیانا برخی ساده اندیشی های تحریف آمیز است. مهلت برای آمریکا (و سه دولت اروپایی) تمام شده است. برجام، آغاز راستی آزمایی درباره آنها نبود، بلکه آخرین و پر حوصله ترین راستی آزمایی ها بود.

بازی فریب از طریق واسطه ها نیز، پس از سه سال صبر و انتظار، به حد اشباع مطلق رسیده و ظرفیت جدیدی ندارد. از سوئیس و عمان و قطر تا اتریش و فرانسه و ژاپن، دانسته و ندانسته، واسطه گری کردند تا آمریکا و تروئیکای اروپایی، وعده بفروشند و زمان بخرند؛ بلکه نقشه مسموم شان برای به زانو درآوردن ایران عملی شود.

آمریکا و اروپا ثابت کردند صداقت ندارند. اخیرا هفته‌نامه فرانسوی "اکسپرس" از قول "برونو ترتره" (معاون مؤسسه تحقیقات راهبردی پاریس) فاش کرد:

"هدف غرب از دعوت به مذاکرات جدید همانند مذاکرات برجام، فقط به دست آوردن وقت برای مهار ایران بوده و نه رسیدن به توافق.

هدف از امضای توافق با تهران در سال ٢٠١٥، به دست آوردن زمان جهت کُند و مهار کردن فعالیت‌های اتمی ایران بود. امروز نیز دستیابی به این هدف، از نو در دستور کار قرار گرفته است..

به‌رغم پایان یافتن دوره ترامپ، غرب حاضر نیست به شش سال پیش بازگردد. زیرا برنامه اتمی توسعه پیدا کرده و ایران، به مهارت‌ های تازه‌ دست یافته است.

بعید است بتوان ایران را به چشم‌ پوشی از پیشرفت‌های خود واداشت. با این حال، امروز نیز مانند گذشته، هدف کشورهای غربی فقط خریدن زمان است. (اما) هیچ شانسی برای توافقی گسترده‌ تر که برنامۀ موشکی و فعالیت‌ های ایران در منطقه را محدود کند، وجود ندارد".

تیرهای مسموم تحریم های فلج کننده اوباما و فشار حداکثری ترامپ تمام شد؛ اما جمهوری اسلامی ایران از پا نیفتاد و همین، دشمنان را درمانده و نگران کرده است. اگر آخرین تهدید و فریب ها اثر نکند، سازمان تحریم فرو خواهد پاشید و ایران، واکسینه خواهد شد.

این برای غرب، سرسام آور است؛ به ویژه که حصار تحریم های هسته ای هم با موفقیت در حال شکستن است. نشریه فارین پالیسی، پریروز در گزارشی قابل تامل نوشت:

"احیای برجام، اهرم بیشتری را برای فشار به ایران در اختیار آمریکا می گذارد؛ اما حفظ فشار حداکثری، تهران را به میز مذاکره باز نمی‌ گرداند و برنامه هسته‌ای آن را متوقف نمی‌ کند.

ایران برای به حداقل رساندن تأثیر تحریم‌ها، بر سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ های "اقتصاد مقاومتی" متمرکز شده تا اقتصاد خود را را از راه‌ هایی که بیشتر به درون متکی است، به غرب، پیش ببرد. ایران اکنون، نه تنها به هیچ وجه در معرض سقوط قرار ندارد، بلکه پیش بینی می‌ شود اقتصادش در سال 2021 بهبود یابد".

نگرانی دشمن هنگامی به اوج می رسد که پیش بینی می کند به احتمال زیاد، تا چند ماه آینده به واسطه انتخابات، دولتی انقلابی و مقاوم و پر نشاط در ایران سر کار می آید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    38 4
    ما دولتی انقلابی میخواهیم نه دولتی وابسته به غرب.والسلام.
    • نجمزاده IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 19
      دولت ما انقلابی و درستکاره اما تو وابسته و دلبسته به شرقی.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    13 1
    بامید خدا پیروزی با ملت مسلمان و انقلابی ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس